Maas ciągle w sercu

Sarah J.Maas przez Ciebie pokochałam fantastykę!

Dwór szronu i blasku gwiazd
Sarah J.Maas
A Court of Frost and Starlight
Wydawnictwo Uroboros
Premiera 3 październik 2018      
Liczba stron 320 (to dla Maas w porównaniu z poprzednimi książkami to opowiadanie)
Cykl Dwór cierni i róż
Tom 3,5 (występuje po 3 tomie, ale jest to coś przejściowego, wprowadzenie do kolejnych części i tak to należy traktować przy czytaniu, ale także przy ocenie)

Dwór szronu i blasku gwiazd pełni funkcję wprowadzenia do następnej części oraz jest łącznikiem pomiędzy powieściami a nowelkami autorki. Ta część ma za zadanie pokazać życie bohaterów poprzedniej części po wojnie, ich zmaganie się z ciężarem po stracie i zniszczeniach. Wiele osób patrzy na tę część po niesamowitych wydarzeniach z innych części lekko przygaszonym wzrokiem. Po zwrotach akcji, spiskach itd. po 3 pierwszych Dworach Maas zaszczyca nas książką, która jest krótka, ale według mnie potrzebna. Spytacie pewnie dlaczego? Otóż to z jednej prostej przyczyny. Jeżeli Maas ruszyłaby z nową częścią, znowu przesyconą akcją, z nową fabułą mielibyśmy na nią inny pogląd. A tu mamy książkę, która ostudzi nas po wydarzeniach z pierwszych Dworów. Chodzą słuchy, że książka jest wydana niepotrzebnie. Nie zgadzam się. Maas wie co robi, wydając książkę ,,przejściówkę" stwarza sobie miejsce do działania, programuje czytelnika, który już nie przeżywa historii Feyry i Rhysa, a który otwiera się na innych bohaterów i inne wątki.

W tej części trwają przygotowania do Przesilenia Zimowego, święta, które bardzo przypomina nasze Boże Narodzenie. Książka opowiada nie tylko o przygotowaniach do świąt, ale pozwala nam zobaczyć jak radzą sobie po wojnie głowni bohaterowie i mieszkańcy Velaris. Po starciu z królem wielu mieszkańców nie wróciło do swoich rodzin, zostawiając ich samych. Rhys i Feyra próbują pomóc w smutku pozostawionym po wojnie i w odbudowie miasta- powoli wszystko staje na nogi.

To na co według mnie należy zwrócić uwagę to siostry Feyry, które przeżywają to co straciły i swoją nową sytuacje bycia Fae. Nesta i Elaina próbują dojść do siebie i odnaleźć nowe siebie. W tej części jest także mowa o Tamilinie i o jego obecnej sytuacji.
W książce na wielki plus były różne narracje. Możemy przeczytać co o sytuacji myśli Kasjan, Azriel, Mor, Nesta, Elain, Feyra i Rhysand. Ich rozdziały nie dotyczą sytuacji Feyry i Rhysa, ale także ich prywatne problemy, z którymi muszą się zmagać oraz relacje między nimi.  Taki zabieg pozwala nam się domyślać, że być może Maas chce odejść od księżnej i księcia a do kolejnej części zmienić główny zamysł? Kto wie. Jednego jestem pewna, ,,wojna" między ludźmi a Fae nie została do końca zakończona i pokój między wszystkimi Dworami jest myślę, że tylko powiedziany.

Dwór szronu i blasku gwiazd może i ma pewnie niedociągnięcia, ale ja nadal kocham styl Sarah i wykreowany przez nią świat.

Egzemplarz Wydawnictwo Uroboros





3 komentarze:

  1. Są pewne niedociągnięcia i ta powieść mogłaby być lepsza, aczkolwiek i tak czekam z niecierpliwością na kontynuacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu moje szczęście zostało przywrócone, mój były kochanek wrócił wczoraj do domu po 9 miesiącach naszej separacji. Nigdy nie wierzyłam, że mój kochany człowiek Micheal do mnie wróci, próbowałam tak wiele sposobów przeprosić mojego męża, aby mi wybaczył, że raz go zdradziłam i stało się to tak błędnie, że dowiedział się, że go zdradzam i zawsze od tego czasu zachowuje się nienormalnie w stosunku do mnie, mój kochany człowiek Micheal zerwał ze mną i chciał rozwodu. oboje jesteśmy małżeństwem od lat i mamy razem dziecko płci męskiej.
    Tak bardzo kocham mojego męża i ze względu na nasze dziecko, które ma zaledwie 3 lata, Micheal porzucił nas i zamieszkał z inną kobietą w tym samym mieście. tak się martwiłam i żałowałam, że go zdradziłam, mimo że przepraszam kilka razy, ale on nie chce mnie słuchać ani nie wracać, byłam gotowa zrobić wszystko, aby wrócił do domu, do tego czasu dzielę się tą moją sytuacją z moimi siostra Anna i ona poradziła mi, abym skontaktował się z prawdziwym rzucającym zaklęcia miłosne o imieniu Dr.oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com). Dr.Oduduwa odpowiedział mi i powiedział, że mój problem jest dla niego łatwy do rozwiązania, a następnie napisał listę elementów ortografii miłosnej, które mają być używane do modlitw zaklęć, a także kupuję pierścień z talizmanem, który był używany do rytuałów ortograficznych wiążących miłość. reszta jest prosta i łatwa do zrozumienia, procedura modlitwy pisowni miłości została wykonana w ciągu 2 nocy. trzeciego dnia otrzymałem telefon z nieznanego numeru i oto mój kochany człowiek Micheal zadzwonił do mnie po raz pierwszy po 4 miesiącach rozstania się, jestem dziś bardzo podekscytowany i gorąco polecam Dr.oduduwa wszystkim, którzy są chętni do uzyskania tego samego wyniku zaklęcia miłości, aby przywrócić dawną miłość, zarówno mężczyznę, jak i kobietę, miłość powróci w ciągu trzech dni od modlitwy pisowni miłości.
    to działa dla mnie bez żadnych skutków ubocznych i dzisiaj jestem bardzo szczęśliwy, że mój kochany człowiek wrócił do domu, a nasz syn Felix jest bardzo szczęśliwy, że dorastał ze swoim ojcem. dzielę się tymi informacjami tutaj, ponieważ wiem, że z pewnością pomoże to komuś, kto przechodzi przez łamanie serca w związku. jest to łatwe i najprostsze rozwiązanie, aby przywrócić byłego partnera po rozwodzie lub separacji.
    skontaktuj się z dr.oduduwą (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    komunikuj się z nim, aby przywrócić byłego partnera miłosnego, bez względu na to, jak długo pary się rozwodzą / separacji, oboje kochankowie powrócą do miłości i zaufania bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 lovemore , Blogger