Poproszę o drugi tom!



Okrutny książę(The Cruel Prince)
Holly Black

Data wydania: 19 września 2018

Wydawca: Jaguar

Gatunek: young adult, fantasy

Seria: The Folk of the Air #1

Stron: 384



O tej książce jest niewątpliwie głośno! Bookstargam aż wrzał. Wydawnictwo Jaguar wydając powieść Holly Black uszczęśliwiło mnóstwo osób. Książka Okrutny książę była wychwalana do nieba. Oryginał The Cruel Prince przyciągnął uwagę wielu osób, które finalnie zdecydowały się na kupno i przeczytaniu przed polską premierą. To właśnie dzięki tym osobom- postanowiłam sięgnąć po tę książkę. Po tytule postu już możecie się domyślić, że OKRUTNY KSIĄŻĘ ZAWŁADNĄŁ MOIM SERCEM.

Pierwsze strony Okrutnego księcia wprowadzają nas w wydarzenia, które zadecydowały o losie Jude, Taryn (to bliźniaczki) i Vivi (ich starsza siostra, ma wspólną mamę z bliźniaczkami). W progu ich domu staje ojciec Vivi, dochodzi do sytuacji, która na zawsze zmieniła ich życie. Razem z ojcem Vi, Madokiem muszą przenieść się do Elysium, magicznego, pięknego, ale także pełnego niebezpieczeństw Królestwa Elfów.
Vivi jest Elfem, traktowana jest z szacunkiem jednak bliźniaczki w Królestwie Elfów są tylko ludźmi, inni traktują je  jak przedmioty. Zgodnie z honorem, Madok musi zaopiekować się nie tylko swoją córką, ale także bliźniaczkami. To dzięki niemu dziewczyny, teraz już nastolatki mogą uczęszczać na lekcje razem z wysoko urodzonymi Elfami, żyją w luksusie i mimo, że inne Elfy traktują je okropnie. Historia opisana jest z perspektywy Jude. To właśnie ta postać jest kluczowa w całej książce. Jude jest nastolatką, która pod okiem Madoka ćwiczyła w dzieciństwie szermierkę. Władanie bronią codziennie sprawiło, że stało się to jej pasją. Jude z pozoru wydawała mi się być zwykła, ale z każdą stroną pokochałam ją bardziej. Jest odważna, uparta, waleczna. Chce zostać żołnierzem, ale przysięga którą składa następcy tronu wywraca jej marzenia. Teraz Jude jest w centrum całego zamieszania. Oczywiście fantasy bez miłości to nie fantasy. Książe Cardan mimo, że okropny to jednak...  Luki sprawia wrażenie zakochanego i przecież Elfy nie potrafią kłamać. Czy uda jej się wytrwać w walce, którą toczy? Czy da sobie radę z zdradą najbliższej osoby? Czy zwykły człowiek może stawić czoła nieśmiertelnym istotą?

Styl autorki przyniósł pewną popularność książce. Holly Black pisze płynnie, robi przeskoki w wydarzeniach, napędza akcje. Czytanie idzie bardzo szybko, wciąga po paru stronach. Gdzieś przeczytałam, że Holly to jedyna królowa Elfów i powiem Wam, że to prawda! Nikt w życiu nie stworzył czegoś tak pięknego w książce, czego dokonała Holly. Chylę czoło przed jej stylem i wyobraźnią.

Wydarzenia z tomu pierwszego wywarły na mnie ogromne wrażenie, a końcowa scena zostawiła mnie z dziurą w sercu, którą może załatać jedynie tom drugi.

Dzięki Holly Black uświadomiłam sobie, że fantastyka jest moim ulubionym gatunkiem.
Kocham i z niecierpliwością czekam na tom drugi.

Egzemplarz dzięki Wydawnictwu Jaguar

5 komentarzy:

  1. Och! Jeszcze nie przeczytałam tej książki, ale już nie mogę się doczekać lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, bookstagram rzeczywiście dużo dobrego mówi o tej książce. Nie wiem czy przeczytam, ale kusisz bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :D na 100% sięgnę po nią :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tej książce naprawde wiele ostatnio słychać! Mnie też ona bardzo ciekawi, ale na chwilę obecną nie mam jej w planach - zwyczajnie nie mam na nią czasu. Ale może kiedyś nadrobię! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 lovemore , Blogger